Welkom bij HSV de Snoekbaars

HSV De Snoekbaars Tegelen

HSV De Snoekbaars Tegelen is een hengelsportvereniging uit het Limburgse Tegelen (net onder Venlo). Ons viswater ligt langs de Glazenapstraat tussen de wijken Op de Heide Boven en Op de Heide Onder. Ons viswater is eigenlijk een overloopbekken om overtollig regenwater op te vangen, maar met behulp van onze vrijwilligers en ondersteund door de gemeente Venlo is er een mooie visvijver van gemaakt.

De vijver heeft een oppervlakte van ongeveer 1 hectare en is gemiddeld 1.70 meter diep. In het water zwemmen mooie karpers en witvissen. Het visbestand wordt regelmatig aangevuld. De vissen krijgen vaak gezelschap van watervogels zoals eenden en waterhoentjes. Ondanks het feit dat de vijver tussen twee woonwijken ligt en er bovendien een snelweg langs loopt, kun je toch rustig en ongestoord vissen. De vijver wordt namelijk omzoomd door bomen en vormt zo een mooi stukje afgeschermde natuur.

Het viswater is gemakkelijk te bereiken (ook voor minder validen) en er zijn voldoende parkeerplaatsen. Regelmatig organiseert de vereniging wedstrijden en andere activiteiten. Kom dus gerust eens kijken. Onze terrein-beheerder Joe Blais is vrijwel iedere morgen te vinden bij de visvijver.

Vind ons met Google Maps.