Karper-reglement

HSV de Snoekbaars Tegelen

Karper Reglement 2019

Hieronder staat het karper-reglement zoals dit geldt voor het verenigingsjaar 2019:

1. Het is verplicht om een onthaak-mat klaar te hebben liggen
  2. Er mag maximaal 1 Kg. voer per persoon per dag worden gebruikt. Wij adviseren om géén voer te gebruiken. Het zinkt meteen weg in de sliblaag en heeft eigenlijk geen nut. Het soort voer mag men zelf bepalen. Echter:
  3. Aardappel-producten zijn NIET toegestaan
  4. Er mag géén tent worden geplaatst. Een visparaplu is wel toegestaan
  5. Een vast grondzeil is niet toegestaan
  6. Het gebruik van een landingsnet is verplicht en dient voor directe inzet klaar te liggen
  7. Er mag een radio worden gebruikt, zo lang het volume niet hinderlijk is voor de overige vissers. Dit geldt overigens ook voor mobiele telefoons e.d.
  8. Er mag niet in het paaigebied worden gevist
  9. Het plaatsen van een hengen dient als volgt te gebeuren
    • Er mag niet over de helft van de vijver gevist worden. Om te bepalen of dit wel of niet het geval is, wordt vanuit de hengel recht vooruit naar de overzijde gekeken
    • Wij adviseren om bij aankomst te kijken en informeren hoe de reeds aanwezige sportvissers met hun hengel liggen en de eigen wensen hierop aan te passen
  10. Het is niet toegestaan om zich op of in het viswater te bevinden, met of zonder boot.
  11. Stop de gevangen karpers niet in een bewaarzak of weegzak!
  12. Het maken van een kampvuur of open vuur is verboden!
  13. Het gebruik van een marker is toegestaan, mits die direct na het voeren wordt binnen gehaald
  14. Het gebruik van een toplood is niet verplicht, maar wordt wel aangeraden (enkelvoudig)
  15. Leden van HSV de Snoekbaars mogen met 2 hengels vissen (met haak). Niet leden in het bezit van een dag- of week-kaart mogen met één hengel vissen
  16. Het vissen met een winkle picker is toegestaan
  17. Nachtvissen is gedurende het hele jaar NIET toegestaan.
  18. Het gebruik of het bezit van alcohol op het terrein van HSV de Snoekbaars is verboden
  19. Aanwijzingen van de vijverbeheerder dient men ter harte te nemen en ook direct op te volgen. In het uiterste geval dient men het terrein te verlaten. De vijverbeheerder zal zich altijd legitimeren met een controleur-pas.
  20. Buiten dit reglement gelden uiteraard ook de landelijke en gemeentelijke verordeningen en richtlijnen

Wij wensen alle sportvissers een goede vangst en veel plezier tijdens hun verblijf bij onze vereniging en onze visvijver!